Meie klassi tegijad!

Anette, Lisbeth, Laura Susanna, Kätlin, Merilyn, Paula Maria, Hanna, Linette, Christin Sandra, Kertuliis, Stiina, õpetaja Kirsti


ja

Otto, Marten Erik, Hans, Henrik, Robert, Rando Marten, Erik, Cardo, Artti, Indrek ja Andreas.

neljapäev, 24. veebruar 2011

Palju õnne Eesti Vabariigi 93. sünnipäevaks!

Eesti rahvuslill on rukkilill.


Eesti Vabariik on maa ja riik Põhja-Euroopas. See piirneb põhjast  Soomega, läänest üle Rootsiga, lõunast Lätiga ja idast Venemaa Föderatsiooniga.




Eesti pindala on 45 227 km².
Eestit mõjutab parasvöötme hooajaline kliima.
Eesti on demokraatlik parlamentaarne vabariik, mis on jaotatud viieteistkümneks maakonnaks.


Pealinn ja kõige suurem linn on Tallinn. 1,34 miljoni elanikuga on Eesti Euroopa Liidu üks kõige väiksema elanikkonnaga riike. Eesti oli 22. septembrist 1921 Rahvasteliidu liige ja kuulub 17. septembrist 1991 Ühinenud Rahvaste Organisatsiooni, 1. maist 2004 Euroopa Liitu, 29. märtsist 2004 NATOsse ja 9. detsembrist 2010 OECDsse. Eesti on samuti alla kirjutanud Kyōto protokollile.


Eesti riigivapil on kaks kuju: suur riigivapp ja väike riigivapp. Suure vapi kilpi ümbritseb külgedelt ja alt kaks kilbi alaosas ristuvat kuldset tammeoksa. Riigivapp kinnitati 1925. aastal.




Eesti riigilipu värvid on sinine, must ja valge. Need esindavad taevast, mulda ning eestlaste püüdlemist õnne ja valguse poole. Esimese sinimustvalge lipp õnnistati Eesti Üliõpilaste Seltsi lipuna Otepääl 4. juunil 1884. 1918. aastal pärast Eesti Vabariigi loomist sai Eesti rahvuslipp ka riigilipuks. Kogu järgneva ajaloo vältel on sinine, must ja valge olnud Eesti rahvusvärvideks.




Eesti rahvuslind on suitsupääsuke.




Eesti rahvuskivi on paekivi. Paekivist sepikoda Eesti Vabaõhumuuseumis.



Eesti rahvuskala on räim.


Eesti Vabariigi riigihümn on "Mu isamaa, mu õnn ja rõõm". See võeti ametlikult kasutusele pärast Vabadussõja lõppu 1920. aastal. Laulu esmaesitus toimus 1869. aastal Tartus I üldlaulupeol. Laulu viisi autor on Fredrik Pacius ja eestikeelsete sõnade autor Johann Voldemar Jannsen.




"Mu isamaa, mu õnn ja rõõm"
Mu isamaa, mu õnn ja rõõm,
kui kaunis oled sa!
Ei leia mina iial teal
see suure, laia ilma peal,
mis mul nii armas oleks ka,
kui sa, mu isamaa!

Sa oled mind ju sünnitand
ja üles kasvatand;
sind tänan mina alati
ja jään sul truuiks surmani,
mul kõige armsam oled sa,
mu kallis isamaa!

Su üle Jumal valvaku,
mu armas isamaa!
Ta olgu sinu kaitseja
ja võtku rohkest õnnista,
mis iial ette võtad sa,

mu kallis isamaa!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar